2 de des. 2010

Eina i Noufonts, Vall de Núria

Elevation Profile
Activitat: senderisme
aprop de  Queralbs, Catalunya (España)

Distància recorreguda: 11,3 quilòmetres
Altitud mín: 1.957 metres, màx: 2.831 metres
Desnivell acum. pujant: 938 metres, baixant: 930 metres
Grau de dificultat: skill Moderat
Data:  desembre 02, 2010
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí

Coordenades: 231

Si vols començar a fer alta muntanya passant dels 2000 metres d'alçada, però tens por d'elegir unes excursions massa difícils, aquesta és la teva! Només cal tenir un mínim estat de forma per a emprendre la pujada, i ganes de veure unes vistes esplèndides!
És una ruta relativament curta, i amb un mati la podem fer tranquilament.

Aquests dos pics, Eina i Noufonts, 2786  i  2861 metres respectivament, es troben al característic paratge de la Vall de Núria http://www.valldenuria.com , just enmig de la seva olla. Pels qui no i hagueu anat mai, val a dir que quedareu sorpresos per la peculiaritat de l'indret; una vall amb forma de "U", amb un Santuari al bell mig, que se'ns descobreix, guardià de l'estany, tot sortint d l'últim túnel amb el cremallera.

Un cop arribem al Santuari de la Vall de Núria amb el cremallera, on és final de trajecte i haurem de baixar, ens trobarem, mirant cap al Nord, amb una vall simple a l'esquerra, i una doble a la dreta. Serà aquesta última la que haurem d'agafar prenent de les dues petites que surten d'aquest punt, la de l'esquerra. Creuarem el torrent i emprendrem el camí, que puja per un fort pendent per plantar-se al cap de poc, en un terreny més pla que puja suau paral·lel al rierol.

vista endevant

vista posterior

Arribem a la gran esplanada situada just al davant de la Coma d'Eina. Tornarem a creuar el torrent per a enfilar pel vessant oest, tot zig-zaguejant passant per la Font de la Trinitat, i al cap d'una estona de guanyar alçada, ens trobarem a la Barraca dels Soldats, just al capdamunt de la carena que va des del Roc de la Malé fins el Puig de Núria. Des d'aques indret, segons les condicions meteorològiques, podem gaudir ja, d'un esplendorós mar de núvols als nostres peus. A partir d'ara, el camí ja no pujarà tant ( només un petit tram a l'inici), i ens conduirà per la carena fins al Coll d'Eina o de Núria, de 2684 m.

mar de núvols pujant cap a la barraca dels soldats

arribant al coll d'Eina

Un cop al coll, només ens quedarà pujar fins al Pic d'Eina, per un pendent molt progressiu i que farem de seguida. Des del cim, podem admirar unes vistes espectaculars, les muntanyes franceses, la Vall de Núria, i tot això custodiat pels germans grans Finestrelles 2829m. a l'oest, i el nostre proper destí, Noufonts a l'est, seguit de Noucreus, Pic de l'Infern i Bastiments

itinerari a seguir

Com podeu veure a l'imatge, l'itinerari a segui a partir d'ara fins al Pic de Noufonts és, altra vegada com tant sovint passa a aquesta vall, carenejar, per un camí que no presenta la més mínima dificultat. És més tros que l'últim tram d'ascenció a Eina, però tot i així, serà relativament ràpid, a més hem de pensar que, un cop al cim, ja tot serà baixada.
Ja som al cim, s'ha de dir no obstan, que és un cim estrany, similar al Puigmal, en comptes de ser agullat és una ample esplanada, testimoni geològic de que és una zona molt vella i/o d'una forta erosió.

vistes cap a França

esplanada del cim

cim del Noufonts

Ara el que quedarà d'excursió serà una ràpida i divertida baixada. Per començar-la, baixarem del cim just pel camí que surt al costat de la fita, i que ens conduïra fins al coll de Noufonts ( en cas que es vulgui, podem seguir fins al Noucreus i baixar des del seu coll). Aquí ens espera una tartera amb un trepidant camí, que finalitza a l'esplanada de la coma de Noufonts, l'inici de la vall.

baixada de la tartera

Des de la plana, haurem d'anar baixant, per un corriol bucòlic que transcorre a escaços metres del torrent, i que passa enmig de pastures, animals i planes verdes.

Al cap d'una estona cap a l'alçada de la Font d'en Llorenç ja divisem el santuari, ara podem estirar-nos una estona davant l'esatny, i fer una petita becaina. Aquesta excursió, està especialment indicada per a persones que volen rutes amb poca dificultat, o amb nens ja acostumats a muntanya, i que no volen renunciar a fer cims de més de 2000 metres.

SALUT I CAMES!

Anònim ha dit...

Quines fotos més xules! Fan venir ganes d'anar-hi!