18 d’abr. 2012

Dificultat tècnica: Fàcil
Circular:

0_E25_Montseny

Tenim al davant una excursió perfecte per fer en família, amb una gran riquesa i varietat arbòria, la qual té el seu punt culminant amb Castanyer Gros de la Baga d'en Cuc: Aquest castanyer està situat al terme municipal de Cànoves i Samalús, població on ens haurem de dirigir per a començar l'excursió, deixant el cotxe a l'aparcament que hi ha a sota de l'embassament.

Per a iniciar l'excursió haurem d'agafar el camí que puja fins a la presa del Pantà de Vallforners, i tot i que la pista és ample i l'embassament és a prop, la pujada de poc més de 5 minuts és molt pronunciada. Tot seguit el recorregut va fent via pel costat del pantà tot resseguint el seu vessant est, fins a arribar al seu final, on ens trobarem una bifurcació amb un camí recte davant nostre, i un altre amb una mica més de pendent a mà dreta, que és el que agafarem. La pista va fent via guanyant metres ràpidament.

Quan arribem al primer revolt pronunciat a mà esquerra, deixem la pista i seguim recte pel corriol que surt just al davant nostre, i que va paral·lel al torrent. Aquest és un dels trams més bonics, ben a l'obaga i per tant humit, amb catifes d'ortigues a costat i costat del sender. Al cap de poca estona i després d'un zig-zag en pujada, arribarem de nou a la pista.

Seguim pujant i just després del moment en què travessem el riu amb una corba a l'esquerre, tot canviant de vessant per situar-nos a la solana, ens trobarem amb la senyalització del Castanyer d'en Cuc i la Casa del Bosc, que ens enviarà pel trencall que surt cap a l'esquerre. Al cap d'uns instants i després d'agafar un segon trencall també indicat cap a l'esquerre, ens trobem, de sobte, amb l'imponent, majestuós i colossal castanyer.

Es considera arbre monumental, és l'exemplar de l'espècie Castanea sativa de més perímetre de la Península: 14 m de circumferència. Té una alçada de 15 m i una capçada de 17,5 m. El seu interior és buit. Es comenta que fa anys hi va viure un carboner durant l'hivern. L'any 1936 l'arbre va patir un incendi accidental i per aquest motiu se li va tallar el tronc principal.

Perquè ens puguem fer a la idea de com n'és de brutal la seva grandària, em de dir que en el seu interior si han encabit més de 20 persones...! És molt important que no pugem per l'arbre, ja que el repetit contacte de les persones amb l'escorça, fa que s'endureixi i s'allisi, impedint així la transpiració natural del tronc,  ocasionant-li la mort a llarg termini.

Espero-ho que us agradi l'excursió, i que gaudiu d'aquest colós fet arbre...!

SALUT I CAMES!

Recomanem anar sempre acompanyats per un Mapa amb guia excursionista del Montseny com el d'Editorial Alpina, podeu aconseguir-lo clicant AQUÍ:

forest ha dit...

Que guapa es esa zona.Por suerte la conozco,pues mis suegros tinenen una torre en CAnoves.El restaurant no seria el que está al lado de la ermita ¿no? ahora no recuerdo el nombre.Saludos.

Anònim ha dit...

El que tú dices es Can Quintana. Es otro...